\\L Lover
D'owner!

Hello, I'm le Miss196 @ Nora Fifiey. Just be yourself :')




Entries About Linkies Stuff


Taggie Board!


Credits!

Template: Miss Squirrel
Big Helped: Nurul Atiqah


ajal di tgn TUHAN

Photobucket

hi! xsat baru je bukak fb and ada terbaca satu post ni, ya allah kesiannya ... kisah dia tentang niat seorang warga emas utk menunaikan fardhu haji tidak kesampaian bila dia telah meninggal dunia ketika hendak mengikuti kursus ibadah di Masjid Syed Alwi pagi tadii.. Cuba bayangkan perasaan anak2 dia macam mana.. mesti sedih sgt2 bila tahu ibu dorang telah pergi buat selama-lamanyaaa..

Maka sebab tulah orang kata JODOH, PERTEMUAN, AJAL DAN MAUT ITU DI TANGAN TUHAN.. sebab kita sendiri tak tahu bila Allah akan panggil kita utk pergi mengadap dia.. bila2 masa ja dia boleh mcm tu.

di dunia ni harta kekayaan semua tak penting, yang penting adalah iman dan taqwa kita kepada Allah s.w.t. Apa yang aku tengok skrg nie adalah sebaliknya, cthnya ramai wanita yang tidak BERTUDUNG, susah sgt ke nak pakai tudung haa? tak mahal sgt pun, beli cincin berlian apa semua mahal2 boleh, tapi nak beli tudung sehelai pun tak boleh ka.. Tu satu, nie lagi satu, wanita zaman skrg jugak suka dok pakai baju tak cukup kain, baju bukan men mahal lagi, tapi tak cukup kainn. herr! apalaa.. terutamanya artis2 lanie, dah dok buat dosa maksiat apa semua boleh lagi dok sebut nama Allah, sedangkan dia dok buat dosa kat Allah. 

Apa nak jadi dgn masyarakat zaman skrg nie ? *tidak tenang*.. Aku tak paham betoi.. K, aku x cakap la yg aku nie bagus sgt tapi at least aku masih tahu beza antara dosa dgn pahala. Haritu aku baru je belajar agama tentang ciri2 makanan yang baik, dlm unit tu dia cakap kalau sesiapa yang makan makanan yang haram dan drpd sumber yg haram, maka Allah takkan makbulkan doa yang dipohon. So, sama la dgn kalau kita dok buat dosa, macam mana Allah nak makbulkan doa yang kita pinta dkt dia..

Perempuan dgn lelaki sekarang senang berpegang tangan sedangkan depa tu bukan muhrim punn, bukannya taktau kata benda tu tak boleh tapi sebab dah kemaruk bercinta sebab tu jadi gitu.. Kalau dah nak pegang sangat, kahwin jelah, habis ceritaa. 

Sesiapa terasa, nah ambik !!!

Okayla, rasanya setakat ni duluu. Assalamualaikum ;')


Labels: